piektdiena, 2009. gada 30. oktobris

México II

Esmu Meksikaa jau 1 meenesi un pamazaam jau saaku iedziivoties. Ar visiem sadziivoju ljoti draudziigi, nav nekaadu probleemu. Vispaar kopumaa var teikt ka meksikaanji ir ljoti draudziigi un viesmiiliigi, nevar pat saliidzinaat ar nevienu citu tautiibu cilveekiem, kurus esmu sastapusi. Pamazaam saaku iepaziit arii Mexico city, jo ar Miguelu censhamies apskatiit peec iespeejas vairaak. Pagaajushajaas briivdienaas apmekleejaam arheologjijas muzeju. Laikam pirmoreiz muuzhaa biju sajuusminaata par muzeja apmekleejumu, kaa nekaa redzeeju pashu Acteku kalendaaru!


Ieprieksheejaas briivdienaas bijaam aizbraukushi uz Six Flags, kas ir lielaakais izklaides parks Latiinjamerikaa, viens no amerikaanju kalninjiem, kas saucaas Superman Ride, ir 5 lielaakais pasaulee. Vienmeer ar aizrautiibu izmeegjinu kaut ko ekstreemu, bet sheit man tieshaam bija bail Izmeegjinaajaam pilniigi visus karuseljus, centaamies arii dabuut kaadu rotaljlietu speelees, tachu diemzheel neveiksmiigi - iemesls atgriezties.

Pirms paaris nedeeljaam biju pamatiigi saslimusi, guleeju maajaas ar 38 graadu temperatuuru, bet nu tagad jau viss ir kaartiibaa. Pie meksikaanju eediena gan veelaizvien ir gruuti pierast, vinji gatavo pavisam savaadaak, taadeelj es biju ljoti prieciiga, kad Miguela mamma aizbrauca briivdienaas uz paaris dienaam – vareeju gatavot latvieshu gaumee, biju ljoti noilgojusies peec latvieshu eediena.

Laikapstaaklji sheit ir mainiigi – vienu dienu var gaazt lietus spainjiem, otru dienu ir ljoti saulains. Bet nu videeji temperatuura te ir 20 graadi. Kad par paaris graadiem temperatuura nokriitaas, meksikaanji shausminaas – aarpraac cik auksti, sedzaas ar 4 segaam un velk neskaitaamus dzemperus, es gan veel aizvein topinjos staigaaju.

Beidzot esmu atradusi spaanju valodas kursus, uz kuriem eju katru darbadienas riitu. Man dikti patiik, jo grupaa esam tikai 2 celveeki – maacos kopaa ar vienu maaciitaaju no Zviedrijas, kursh peec nedeeljas ies projaam, kas noziimee, ka peec tam man buus pashai sava privaatskolotaaja. Domaaju, ka diezgan raiti iet uz priekshu.

Lai uz kursiem tiktu, braucu ar metro. Metro liinija, kuru izmantoju, ir diezgan drosha, taadeelj beidzot man ljauj braukt vienai, tachu droshiibai gan man iedeva piparu gaazes baloninju, kaa arii roku dezinfekcijas liidzekli Brauciens metro arii ir riktiigs piedziivojums – daudzi cilveeki meegjina nopaardot, piemeeram, muuzikas diskus, mugursomaa ieliktdami tumbas un ljoti skalji atskanjojot savu piedaavaajumu. Arii ljoti daudz muzikanti metro brauciena laikaa paspeej sariikot veselu koncertu, tiem parasti es iedodu paaris pesos, jo lielaakoties vinji dzied ljoti skaisti. Meksikas valuuta ir Peso, valuutas kurss: apmeeram 1LVL = 30 MXN.

Tagad vairs no riitiem nesanaak uz salsu iet, bet lai nezustu aktivitaates, naakamnedeelj saakshu iet uz gymu. Maajaas nav iisti ko dariit, paliidzeet uzkopshanas darbos nevajag, jo katru riitu to izdara apkopeeja – sheit tas ir diezgan populaari. Starp citu, pie mums maajaas ir 2 sunji, viens pussuns un 2 zelta zivtinjas, kaa arii daarzaa visai regulaari dziivojas daudzi kolibri putninji – par tiem es sajuusminos katru reizi, kad ieraugu.

Shajaas briivdienaas (1. un 2. novembrii) svineesim El Día de los Muertos (Mirusho Diena), kas ir ljoti tradicionaali sveetki, kuros piemin visus mirushos, kaut kas liidziigs Halloween, tachu ar vairaak tradiicijaam – maajas tiek izdailjotas ar samteneem, visaadaam briesmiigaam maskaam un tiek gatavoti dazhaadi saldumi kaulu, galvaskausu formaa utml. Sestdien buus masku balle, taadeelj tagad ieshu iegaadaaties savu teerpu.

Starp citu, mans nr. sheit Meksikaa ir 005215521833496, varat zvaniit jebkuraa laikaa :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru